Ваш спадкодавець помер? Це означає, що вам вкрай бажано прибути в нотаріальний офіс, щоб написати заяву про прийняття спадщини / відмову від спадщини.
Чому необхідно писати такі заяви?
Якщо потенційний спадкоємець не звернеться вчасно в нотаріальний офіс, він може отримати небажану спадщину (що представляє собою борги) або, навпаки, не отримати бажаного.
Щоб отримати спадок потрібно не пізніше, ніж через 6 місяців подати заяву про своє бажання його прийняти. Інакше ви втратите право спадкування.
Якщо ж ви не бажаєте приймати спадщину, то варто написати відповідно відмову. Справа в тому, що деякі категорії успадковують «автоматично». До них відносяться:
– особи, які постійно жили разом зі спадкодавцем;
– особи молодше 18 років;
– недієздатні (визнані такими судом).
Якщо в якості спадщини залишені одні борги, а ви відноситеся до однієї з цих категорій і вчасно не написали відмову, то будете вважатися таким, що прийняв на себе боргові зобов’язання.
Які будуть потрібні документи щоб написати заяву про прийняття спадщини / відмову від спадщини?
Якщо ви бажаєте написати заяву про відмову від спадщини, то вам буде досить надати паспорт і номер картки платника податків.
Якщо ж бажаєте прийняти, то додатково потрібно буде докласти:
- свідоцтво, яке підтверджує смерть спадкодавця;
- документи, які підтверджують спорідненість з ним;
- заповіт (якщо є);
- документ, який підтверджує де спадкодавець постійно проживав.